maandag 23 december 2013

De miniatuur kerstwereld van Ana...

Gisteren waren we naar jaarlijkse gewoonte uitgenodigd bij mijn lieve vriendin Ana. Ze is Portugese maar woont al vele jaren in Gent. In veel Zuid-Europese landen kom je deze dagen hele miniatuur-kerstdorpen tegen, echt mooi om zien. Klik op de foto om te vergroten



Ook Ana maakt elk jaar in haar mooie oude herenhuis in Gent zo een prachtige" kerstwereld" noem ik het.
Ze nodigt dan vrienden, buren, kennissen en familie uit voor een hapje en een drankje en het is er altijd heel gezellig.  Iedereen ongeacht welke rang of stand is bij hun welkom. Zelfs de bisschop van Gent, Monseigneur Van Looy kwam even een kijkje nemen. Wat een eer voor haar! 
Hierbij wat foto's die ikzelf genomen heb, voor meer foto's KLIK DAN HIER ze heeft er zelf een hele reeks op haar facebookpagina staan. Helaas zullen deze waarschijnlijk enkel te openen zijn met een facebook-account.


Ook Nederland is vertegenwoordigd!
De meeste figuurtjes vind ze op rommelmarken en kringloopwinkles in binnen en buitenland.


Afrika...


Ook beroepen worden uitgebeeld...





Ik was ook heel blij om er Noëlle van Nono mini Nostalgia nog eens terug te zien, zij maakte als geschenk voor Ana deze mooie kerstbal. 


Ze heeft er ook een blogpostje van gemaakt  KLIK HIER



Dit vond ik een mooie afsluiter voor een jaar vol mini plezier op mijn poppenblog, graag wil ik iedereen bedanken voor de fijne reactie's telkens weer en de vriendschap die bloggen teweegbrengt!
Aan iedereen fijne kerstdagen en een vreugdevol 2014 toegewenst!
Liefs,
Christelle.







8 opmerkingen:

  1. Dit is wel heel bijzonder Christelle ik heb nog nooit zoiets gezien !Hier heb je wel even de tijd nodig om alles te kunnen zien !
    Ik wens jou ook hele fijne feestdagen en een heel gezond 2014

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn zo van die knusse en sfeervolle taferelen van huisjes,straatjes,stadjes en figuurtjes die het samen goed met elkaar kunnen vinden, en wel in één huis van een creatieve vrouw die niet enkel haar huis openstelt voor de ander maar volgens mij ook haar hart.
    Moest even mijn voorhoofd fronsen toen ik las dat het een hele eer voor Ana moet zijn dat Monseigneur Van Looy even een kijkje kwam nemen.
    Je zou het ook om kunnen draaien in mijn optiek,toch?
    Ana zet haar deuren open voor iedereen en als gast mag je haar daarvoor dankbaar zijn en het een eer vinden om daar binnen te treden.
    Ken heel wat voordeuren van Herenhuizen die voor mensen die niet van stand zijn gesloten blijven. En er helaas heel wat mensen op deze wereld rond lopen die blij zijn dat er ergens in het land met Kerst een warm kopje soep en bed voor hen is....

    Tijdens het tikken van deze reactie denk ik: was het eeuwen geleden ook al niet zó....er was voor de hoogzwangere Maria geen plaats in de herberg en daarom werd het Kindeke Jezus geboren in een stal en lag in een kribbe met stro.

    Voor jou Christelle en je naaste een fijn en warm Kerstfeest gewenst en vooral gezond en voorspoedig nieuwjaar!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Christelle,

    Wauw wat een kerstwereld..en wat zal dat een enorm werk zijn geweest om neer te zetten maar het ziet er wel geweldig uit.
    Wat leuk voor je vriendin dat zelfs de bisschop is komen kijken.
    Ik wens je hele fijne dagen toe en een gezond en mooi 2014 met nog heel veel blogplezier.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Que maravilla amiga!!!! gracias por compartir.
    Felices Fiestas!!!Bss apretaos!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Christelle,

    Dat is zeker een mooie afsluiter! Wat mooi om te zien, en ook zo leuk dat er divers publiek alles komt bekijken!

    Die gevulde kerstbal is erg mooi!

    Het was weer een mooi jaar met jouw miniaturen en verhaaltjes erbij.

    dank je wel en nogmaals hele fijne dagen!!
    en op naar een nieuw miniaturenjaar.


    lieve groetjes


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk heeft zij ervan gemaakt.
    Leuk dat je ons de foto's liet zien.
    Jij ook goede en fijne dagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je mooie foto's gemaakt van de decoraties van Ana,Christelle!!! Rn een grote dank voor de link naar mijn blog.
    Ik wens jij een zeer gelukkig kerstfeest!
    Tot binnenkort bij mij voor een babbeltje!
    Groetjes
    Noëlle

    BeantwoordenVerwijderen