zondag 12 mei 2013

Eindelijk een Bärbel!

 Vandaag ideaal weer om nog eens te bloggen. Ik heb ze al een paar weken, en ze was ook van de partij in mijn vorige post op Koninginnedag, maar nu wil ik ze jullie eens van dichtbij laten zien... mijn Bärbel van Schildkröt...


 Daar was ik al zo lang naar op zoek, en eindelijk heb ik er eentje gevonden die betaalbaar was. Ze had ook nog haar kleertjes aan, hier in haar gebreide onderjurkje.


Ze is nog in heel goede staat en dateert uit begin jaren '50, was van de moeder van de mevrouw waarvan ik haar kocht en die is in 1947 geboren.


Deze is 45 cm. en zongebruind, heeft blauwe glasoogjes en is uit celluloid. Dit jurkje had ze aan evenals de schoentjes en het mutsje. Ik wil haar het mutsje niet aandoen, want dan steek je haar prachtige kapsel die zo herkenbaar is aan  Bärbel weg.


Ook dit popje kon ik onlangs op de kop tikken voor een prijsje.


Op  http://www.dollreference.com/celluloid_dolls1869_1950s.html vond ik dit over het merkje op de rug:

Sekiguchi Corp 1918 tot heden (Japan), maakte celluloid poppen en speelgoed, celluloid pop merk is een drie klavertje Made in Japan. 


Sekiguchi is nog steeds in het bedrijfsleven vandaag de dag, ze maken momenteel hard plastic en vinyl moderne poppen; Bebichhichi, Coco, Momoko, Monchhichi en pluchen speelgoed.


Het is een celluloid popje van ongeveer 25 cm. groot en ook zongebruind, dus maakte ik hem maar een pakje om  naar het strand te gaan! Het vervolg van hun bestemming zie je wel in één van mijn volgende posten. 

Bedankt voor jullie bezoekje!
Liefs,
Christelle


12 opmerkingen:

  1. Una belleza los dos y gracias por la información,besos:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Christelle,

    Het zijn hele schattige popjes..zo leuk het kapsel met de knotjes, zo zie je ze niet vaak meer.
    En het andere popje is ook al zo`n schatje..dat belooft weer wat leuke beeldverhaaltjes.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik de leukste popjes! Maar is schildkröt niet het zelfde als celluloid? Of is schildkröt een dierlijk materiaal? Ik had ooit een meisjespopje van celluloid, weet niet meer waar het gebleven is!
    Fijne dag,

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi, je hebt al een pracht verzameling aan poppen.
    Die telkens ook zo een leuke kleren dragen, fijn.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Christelle, wat fijn voor je dat je eindelijk een Bärbel gevonden hebt, ze ziet er prachtig uit !!
    Het jongetje is ook al zo schattig in z´n leuke pakje :)
    Be heel benieuwd naar het verhaaltje wat je erom heen gaat maken :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een dotjes die twee!!! Daar moet je extra zuinig op zijn!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw nieuwe poppen zijn zeer schattig, Christelle! Rn jij hebt mooi kleren genaaid!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello from France
    I am very happy to welcome you!
    Your blog has been accepted in Europe Netherlands______ N°185 a minute!

    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Invite your friends to join us in the "directory"!
    The creation of this new blog "directory" allows a rapprochement between different countries, a knowledge of different cultures and a sharing of different traditions, passions, fashion, paintings, crafts, cooking,
    photography and poetry. So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world.
    The more people will join, the more opportunities everyone will have. And yes, I confess, I need people to know this blog!
    You are in some way the Ambassador of this blog in your Country.
    This is not a personal blog, I created it for all to enjoy.
    SO, you also have to make it known to your contacts and friends in your blog domain: the success of this blog depends on all Participants.
    So, during your next comments with your friends, ask them to come in the 'Directory' by writing in your comments:
    *** I am in the directory come join me! ***
    You want this directory to become more important? Help me to make it grow up!
    Your blog is in the list Europe Netherlands______ N°185 and I hope this list will grow very quickly
    Regards
    Chris
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/06/12090603083012502810288938.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/19/120319072128505749603643.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/07/12/12071211040212502810092867.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/28/120328020518505749640557.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/15/1203150723211250289584870.png
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/09/21/12092110155912502810343002.gif

    If you want me to know the blog of your friends, send me their urls which allows a special badge in the list of your country
    I see that you know many people in your country, you can try to get them in the directory?
    Please! Actively support the "Directory" by making known to your friends! Thank you! "Unity is strength"
    Not need an invitation to join the Directory. Any person who makes the request is entered
    *********
    New on the site
    Ranking of Countries
    Invite your friends know made ??
    the website to raise your ranking in the Country

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi wat een lieverdjes zijn dat zeg, hele mooie popjes...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Christelle,

    your dolls are beautiful. Love those celluloid dolls too and your Bärbel is really sweet. I also have a Bärbel but she is smaller.

    ♥ Greetings Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Christella,

    Bedankt voor je zomergroetjes.

    Hierbij wens ik jou en alle popjes ook een hele fijne zomer!!

    We spreken elkaar daarna weer.


    lieve groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lieve Christella,bedankt voor je berichtje,wat ben ik jaloers op je lieve Barbel,wat is ze mooi.je hebt zeker geboft,ik vind het moeilijk om mooie oude en hele poppen te krijgen,en op mijn oude dag wil ik toch wel een beetje mooie poppen hebben.wat heeft ze een lief hempje aan of onderjurkje.

    lieve groetjes van een poppenmoeder greet

    BeantwoordenVerwijderen