woensdag 1 september 2021

Schoolklasje anno jaren '60...

1 September 1966... 's morgens 8,30 u.... de schoolbel luidt na een lange vakantie.

Alle leerlingen voor het eerste leerjaar komen netjes in rij de gang binnen gestapt.
Ze hangen hun jasjes aan de kapstok...
... en gaan één voor één de klas binnen op zoek naar een plaatsje.


Vooraleer te mogen zitten moeten ze wachten op een teken van de juf...

... dan mogen ze plaatsnemen op hun bank...

Al vlug begint de eerste rekenles en iedereen volgt aandachtig...



Zo is het nieuwe schooljaar 1966 - 1967 van start gegaan...
Het klasje en de kleertjes zijn gebaseerd op een oude klasfoto van mij in het eerste leerjaar bij juffrouw Anna op de Sint-Jozefschool (toen de meisjesschool) in Merelbeke... pure nostalgie en ondertussen 55 jaar geleden.
 
Liefs,
Christelle.





6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige fotoreportage! Veel bekende gezichten. Ik heb ook een mooie verzameling met heel wat Schildpadpoppen, maar ook andere merken. Moet er helaas zo langzaamaan afscheid van nemen ivm mijn leeftijd. Naar kan nog niet besluiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige serie van dit klasje.
    Ik heb onlangs van mijn overleden moeder een schoolklasje en een stoffenwinkeltje geerfd. Met deze serie foto's heb je mij een hoop leuke ideeën gegeven. Dank je wel 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een enig verhaaltje weer en dan die foto's!
    Heel veel werk en wat een hoop kleine popjes had je daar voor nodig.
    Echt de sfeer van vroeger toen we kind waren, zelfs met zo'n ouderwetse kachel in het lokaal, vraag me af hoe het destijds was met de ventilatie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hello dear sir/madam
    I read your blog Schoolklasje anno jaren '60.for a long time. That's why you are requested to add this post to our blog in your portal.
    Verify in our blog this blog.professionalmovers.in . We keep sharing your blog with us from time to time.
    thank you

    This is My Blog:- Packers And Movers Hyderabad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen