zondag 17 februari 2013

Woonkamertje


Vandaag was het poppenbeurs in Sint - Niklaas, een kleine gezellige beurs met héél véél volk. Ik kocht er dit  schildpadpopje. Het is een naamgenoot van mij, een "Christel". Eindelijk, na al de "Ursels" en "Inge's" eens een Christel. Ze is 30 cm. Het kleedje dat ze aanhad paste niet echt en heb haar dan maar een ander aangedaan.


Tevens stel ik jullie mijn voorlopig laatste kamertje voor. Mijn man heeft het momenteel erg druk en ik zal nog even moeten wachten eer hij er nog ééntje kan maken. Het is ook gemaakt schaal 1/5 en meet 1.20 x 0,60 x 0,60 m.



Het is een typische woonkamer uit de jaren '60. Het rode glazensetje kreeg ik afgelopen donderdag van vriendin Ana. Ze heeft er zelf nog mee gespeeld als kind.



Op de dressoir staan leuke oude porseleinen beeldjes, ook het kandelaartje is van Ana.


"Ursel" 30 cm. is volop piano aan het oefenen...


Klein koekoeksklokje.


Jaren '60 de opkomst van het TV toestel...


Oud schouwgarnituurtje in porselein...


Hier is ze dan mijn laatste aanwinstje, ze zit aandachtig te luisteren naar het pianospel van haar vriendinnetje.

Nog een fijne zondag!

Christelle.


Update van 16 februari 2014

Vandaag was het terug poppenbeurs in Sint Niklaas en heb enkele leuke spulletjes op de kop kunnen tikken o.a. dit oude massief eiken tafeltje. 
Ik heb meteen het zelfgemaakte tafeltje vervangen door dit prachtexemplaar.
Op de tafel een soepterrine gekregen van vriendin Ana!
Ook deze "Inge 30 cm." heb ik gekocht.
Deze oude doos, de doos op zich is al een juweeltje, komt van de zusjes Marques uit Portugal.

 Het is een mini postkantoor met kaartjes, omslagen enz... 
De inktpot en inktdroger ervan heb ik op het bureautje gezet.
Hieronder dan de update van het woonkamertje...
Zoals jullie merken heb ik het pianootje eruit gehaald, het nam te veel plaats in beslag. Ik vind er wel een ander plaatsje voor.

Nog een fijne zondag!
Christelle.





10 opmerkingen:

  1. Owww Christelle wat is dit weer superrrr mooi en je nieuwe pop zoooo lieffff ! Het kamertje is echt een copie van toen vindt het zoooo knap hoe je dat maakt en je vorige post daar kijk ik ook m'n ogen uit wat een geweldigeee spulletjes allemaal !
    Nog een fijne avond

    lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Cristelle,

    Heel toepasselijk dus de naam van je nieuwe pop..haha...das toch echt leuk een naamgenootje.

    Ik heb je "laatste"kamertje met plezier bekeken en zag weer zoveel details...Hoe heb je het ooit allemaal bij elkaar gevonden. Het dressoir met beeldjes lijkt wel echt,..eigenlijk alles wel. Erg leuk dat rode glasservies en een mooi geschenk van je vriendin.
    Ik vind dankzij jou blog de schildpadpopjes steeds leuker. Ze hebben erg lieve snoetjes.

    het was weer genieten hier...dank je wel,

    liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Christelle, wat leuk voor je dat je nu eindelijk een Christel hebt, ze ziet er schattig uit !!
    Het kamertje is een echt pronksuk, alles ziet er zooo perfect uit, ik voel me terug in de tijd verzet als ik er naar kijk.
    Je hebt weer aan alles gedacht en zoveel leuke details aangebracht.
    Nu maar hopen dat je man snel weer tijd heeft............!!!!
    Voor jou een fijne week :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Todo que nos muestras es precioso, las porcelana , los muebles y pos supuesto el muñeco, feliz semana:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke pop heb je gekocht. Het kamertje is weer even terug naar mijn jeugd :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Christelle eindelijk een naamgenootje in jullie midden hihi.
    Het woonkamertje ziet er ook al zo mooi uit...zou zo gezellig aanschuiven op de bank om tv te kijken hoor.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Christelle,

    het woonkamertje is enig!! Weer zoveel kleine details, een genot om naar te kijken.
    Christel is een schatje, ze heeft een heel lief gezichtje, ik mag haar ook bijzonder graag.
    Ik verheug me nu al op jouw volgende projectje!
    Lieve poppengroetjes,
    Ernestine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Christelle,

    het woonkamertje is enig!! Weer zoveel details en Chirstel is ook een schatje! Ik mag haar ook bijzonder graag.
    Ik verheug me nu al op jouw volgende projectje.
    Lieve poppengroetjes,
    Ernestine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog een prachtige tafereel! Jouw nieuwe pop is zo schattig ook.
    En allemaal geweldige spulletjes, zoals altijd;
    Groetjes
    Noëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een lief meisje heb je erbij,en dat mooie jurkje staat haar erg goed.wat ben je toch handig,ik doe het je niet na hoor,al die leuke kamertjes en zo leuk ingericht, maar hier kunnen wij dan weer heerlijk naar kijken

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen